티스토리 뷰

목차

     

    Nowadays, it is an era of consumption by thinking about the environment and health with belief in consumption.
    The value of the brand rather than the cost-performance ratio,
    The direction and philosophy the brand pursues,
    Even if they purchase one product or service, such as value-oriented activities they pursue,
    It's an age when it's a trend to buy according to your beliefs and values.​
    Various eco-friendly brands, good brand companies and good consumption accordingly,
    Being able to actively express my beliefs through consumption has established itself as a culture.​
    Today, I am going to talk about Mining Out and the companies that have succeeded in creating brand value using this among marketing trends.

    In an era when only product price/performance was considered,
    We are moving into the era of psychological satisfaction versus price
    In recent years, “Meaning Out,” which reveals social beliefs through consumption behavior, is a marketing trend.

    Mining out
    Means Coming Out = Meaning Out Products

    As it is an era of naturally expressing one's values, beliefs, and self through SNS
    It can be seen as revealing the desires of individual consumers through mining out.​
    With the MZ generation as a center, various eco-friendly campaigns and good brands are being consumed.
    It can be said that authenticating and revealing these consumptions through their SNS expresses their beliefs.​
    They actively participate in good campaigns such as protecting the environment, protecting the vulnerable in society, and endangered animals to purchase goods.
    Share this on social media and show your conviction.
    Even if there is the same product or service, even if the price is higher, the brand’s image and aimed value
    It means to be able to participate in social issues and consume.
    For them, consumption acts directly on social issues and acts as a means to express my values.
    Consumption does not end only with consumption, but is consumed by considering the social and environmental impacts in addition to the benefits of consumption.​
    This consumption trend can ultimately be ethical consumption and good consumption.
    Cosmetics that are not tested on animals,
    A company that sells recycling products,
    Among the products and services of companies that exhibit various values, such as companies that donate part of their profits to the socially weak

     


    Products that match your beliefs and values ​​will consume even if the price is high.​
    However, consumption may be hindered by mining out.
    A representative example is the boycott of Japanese products, which began to stand out from the previous year.
    There was a movement to boycott the Japanese company'UNIQLO' and avoid purchasing various Japanese brands.
    Rather, awareness and social movements spread, aiming for domestic brands and domestic consumption, and increasing consumption of domestic products.
    Consumption authentication of domestic products has also begun to become popular through the hashtag function of SNS.

    As such, the recent consumption trend is within the resources
    In this case, it is becoming more valuable and more justifiable through consumption to inform my beliefs and participate in issues and problems in society. As consumption trends have changed, companies' marketing trends have changed accordingly, and it has become important to create brand values ​​and beliefs