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와 벌써 만명의 유저라뇨! 역시 핫한 분야의 핫한 사업임이 증명되는 숫자인 것 같습니다! 대표님 그렇다면 eSportStars에 대해 보다 더 상세한 설명 부탁드려도 될까요?
Already with 10 thousand active users! This number tells a lot.
Now, can you tell us more about eSportsStars?
The esports industry is led by esports gaming companies. Gaming companies create rules and govern the way players make money from their games. We want to create an esports service where game players and fans can get the greatest benefits. We believe the service also helps the gaming industry to grow.
네 물론이죠! eSports산업은 eSports의 게임 회사들에 의해 주도됩니다. 게임 회사들은 게임으로 돈을 버는 방법을 컨트롤하고 이에 맞는 규칙을 만듭니다. 저희는 게임 플레이어와 팬들이 가장 큰 혜택을 받을 수 있는 e스포츠 서비스를 만들고자 했으며, 이러한 서비스가 이 산업 성장에도 아주 큰 도움이 될 것이라고 생각했습니다.
Professional players can not make ends meet by relying on winning prizes from gaming tournaments. We want to create a place where professional players, creators, and fans can easily earn money which also helps them to better engage with their fans. To extend the eSportStars service, we want to offer esports gambling as well. We offer eSports mining for eSportStars participants to earn TimeCoin.
프로 선수들은 게임 토너먼트의 우승에 의존해서만은 생계를 유지하기 힘듭니다. 하여 저희는 프로선수, 크리에이터, 팬들이 즐겁고 쉽게 돈을 벌 수 있는 공간을 만드는 것에 중점을 두었습니다. 거기에 더불어 eSportStars의 서비스를 확장하기 위해 이스포츠 겜블링 서비스도 제공하고자 하며, 현재는 Seagate에서 eSportStars 참가자들에게 타임코인을 적립할 수 있는 이스포츠 마이닝서비스도 제공하고 있습니다.
아! Timecoin이 바로 이 eSportStars의 토큰이군요! 토큰심벌은 TMCN이구요!
Oh! Now I get it! So Time Coin is eSportsStars' token! And it goes with TMCN as the token symbol!?
우선 eSportStars에 대한 명쾌한 설명 너무 감사드립니다! 방금 대표님께서는 프로선수, 크리에이터, 팬들이 모두 즐겁고 쉽게 돈을 벌 수 있는 공간이 바로 이 eSportStars라고 하셨는데요, 각 포지션별로 상세하게 어떤 식으로 해당 앱을 사용할 수 있는지 부가적인 설명 부탁드려도될까요?!
Great, thank you for the clear picture on eSportsStars!
But still, I still have questions to ask… You said that Pro-players, creators, as well as fans can joyfully earn money at eSportsStars, right? Can you tell us how different type of users can use the App?
"Yes of course. First of all, anybody can host and participate in tournaments. At this tournament held by 'anybody', the winner can receive TimeCoin as prize. At the same time, users can trade their esports related goods and services using TimeCoin.
Moreover, streamers can use earn TimeCoin by streaming tournament contents', game matches as well.
And last but not least, users can place bet on esports games and win TimeCoin!"
네! 우선 저희 플랫폼에서는 누구나 토너먼트를 주최하고 참가할 수 있습니다. 이 토너먼트의 우승자는 역시나 TimeCoin을 받을 수 있지요. 유저는 TimeCoin을 이용하여 e스포츠 관련 상품과 서비스를 거래할 수 있으며, 스트리머는 토너먼트와 게임 경기에서의 비디오를 스트리밍할때도 타임코인을 사용할 수 있으며, e스포츠 게임 승부에 타임코인으로 배팅을 걸 수 있습니다!
As for game item creators, creators can sell their game items which can be used in esports games in our marketplace. We adapt NFT to protect copyright and maintain the value of the asset with blockchain technology.
게임아이템 크리에이터의 경우, e스포츠 게임에서 사용할 수 있는 게임 아이템을 저희 앱 내 NFT 마켓에서 판매도 할 수 있습니다!
배팅에 눈이 한번 번쩍! NFT에 눈이 두번 번쩍! ㅇ_ㅇ ! E스포츠로 할 수 있는 모든것들이 가능한 플랫폼이 맞네요! 거기다가 올해의 블록체인 핫키워드인 NFT, 특히 게임분야 그중 아이템에서 가장 핫하게 쓰이는 NFT까지 접목이라니…..한마디로 트렌디의 끝판왕이네요!
Betting! And NFT! ㅇ_ㅇ
Needless to say that it is the ultimate platform for E-sports? At the same time the hottest potato in blockchain ""NFT"" is also within the ecosystem. Very trendy indeed!
(으윽 배팅이라니! 안그래도 게임은 보는것도 재밌는데 배팅까지걸 수 있다면, 그야말로 1석2조의 즐거움 아니겠나요?! ㅋㅋㅋㅋ손이근질근질..)
(Betting and game at the same time, I must tell you Masato I want to get a taste of it!!!)
음..우선 저는 이렇게 들었을때 말이죠, TimeCoin Protocol의 이렇다할 경쟁사가 전혀 없어보이는데요!!!!!!!! 왜냐!!!!!독보적이니까요 ㅎㅎㅎ혹시나 경쟁사가 있나요?! 그리고 TimeCoin Protocol의 강점 몇가지만 더 소개해주실 수 있을까요?!
Hearing what you have been sharing, Time Coin seems very unique so I doubt that you'd not have competition. But still just for the sake of it, do you have any competiton? Can you tell us Time Coin Protocol's strong points?
Of course there are competition. I think Origin Protocol could be considered one of competition. However a lot of projects could not meet users’ or investors’ expectations after their IEO or ICO including our partial competitor Origin Protocol.
경쟁사는 많습니다. 여러분들도 잘 아시겠지만 오리진 프로토콜도 그 하나의 예시가 되겠네요! 그러나 IEO나 ICO 이후 유저나 투자자의 기대에 부응하지 못해서 크게 흥행하지 못한 프로젝트도 많은 것이 이 바닥 실정입니다.
On the other side, we are very experienced in running internet businesses, so we can significantly improve project quality and deliver high quality results. We already have 460,000 users generating revenue and we have released the Alpha version of eSportStars.
반면, 저희는 다년간 네트워크 사업을 운영하며 많은 경험을 쌓아온 것이 1번의 강점이며, 이 것을 바탕으로 프로젝트 퀄리티를 높이기 위해 지속적으로 노력하고 있습니다. 그 결과 이미 46만명의 유저가 저희 앱을 통해 실질적으로 자산을 증식하고 있으며, 저희는 eSportStars 의 알파버전 출시도 문제 없이 해냈습니다!
와, 이 결과만 보아도 경쟁사보다 훨씬 앞서있다는 것을 알 수 있네요! :-)
Well, you may have competition, but I think Time Coin is way ahead of them.
거기다가 정식 버전이 아닌, 알파버전, 즉 테스트버전의 마케팅을 진행하고 있는 상태인데도 앞서 10,000명의 유저가 확보되었다고 하셨으니까요!
And it is a bit hard to believe that with only Alpha version you have 10 thousand users on your hand!?
"That is correct ^^
And we are aiming to increase the number of users to 10 Million.
I hear Bananatok's user is already 10 million users! Way to go!"
네, 맞습니다. 그래서 저희는 유저수를 천만명까지 늘리는 것을 목표로 하고 있답니다! 바나나톡 유저도 한/중 천만 정도 되는 것으로 알고있는데, 저희도 조만간 곧 따라잡을테니 기대해주세요^^
앗!ㅎㅎㅎ이렇게 저희 얘기가 나오다닛..!ㅋㅋㅋㅋ우선 감사합니다 그리고 분명 eSportStars 가 천만유저를 달성하는데는 긴 시간이 걸리지 않을 것이라고 저 썬더맨도 확신이 들어요:-) 이렇게 독보적인 프로젝트인걸요! 누구나 호기심을 가질법한!
Oh….. Did not see this coming. First let me tell you that we are very flattered.
And I must tell you given the type of service provided 10 million will be soon!
"Thank you ^^
And I would like to tell you that no esports platform leader exists. No esports gambling market leader exists. No decentralizing sharing economy platform exists. To sum up there really aren't a distinguiable leader in the industry. I think most business application blockchain projects fail because they do not think about how to run the business in the long run."
감사합니다. 그리고 조금 더 부가적인 설명을 보태자면, e스포츠 플랫폼, 스포츠 토토시장은 실상 이 블록체인 분야에서는 특히나 뚜렷한 선두주자가 없습니다. 게다가 분권형 공유경제 플랫폼도 존재하지 않지요. 대부분의 비즈니스 어플리케이션 블록체인 프로젝트는 장기적으로 비즈니스를 어떻게 운영할 것인가에 대해 생각하지 않기 때문에 실패하는 사례가 많다고 생각합니다.
But! We are very experienced in balancing monetization, technology adoption including cryptocurrency and blockchain and user expectations.
그러나 저희는 암호화폐와 블록체인을 포함한 수익화, 기술 채택과 유저의 기대에 균형을 맞추어 장기적인 비즈니스 모델에 대해 끊임없이 고민하고 수정하고 개선중입니다.